Free advertising

Monday 25 April 2011

aku


aku.adalah aku yang ngaku aku dapat melakukan segalanya,
aku adalh makhluk yang mencari-cari diri aku sendiri tanpa henti,aku..
aku masih mencari..mencari dan terus mencari..kiasan,tafsiran..andaian..
andaian aku tidak kemana-mana..adalah aku yang masih mencari..
aku...aku mengerti sekiranya aku berhenti mencari,menafsir,meneliti..
adalah aku yang berputus asa..walaupun aku tahu..aku..aku belum jumpa..
apa yang aku cari....? hanya aku yang tak tahu mencari..gagal..gagal.
gagal mencari apa yang aku cari..adakah aku mencari nyata,hakiki..
atau aku hanya mencari mimpi..jalan aku..hanya terbentang.
tanpa aku sedar aku hanya hanyut di jalanku sendiri..
tanpa pedoman..akuuuu hanya membuang sisa-sisa hidup yang lanjut..
lanjut usia aku tanpa aku sedar.aku membuang segala-galanya..
yang aku ada cuma sekujur tubuh yang penuh sisa-sisa baki kegagalan..
tanpa henti aku masih aku dan tetap aku..
manakah saudara aku yang pernah bersama-sama ketika kecil..
sewaktu aku masih hidup tanpa pencarian dahulu......
aku...aku...masih aku...

No comments:

Post a Comment